¨
Hradisko u Bosonoh
1.6.2021
Tak mne to a Kamila Pokorného odděluje.
Kamilova životní filozofie je převážně manipůrová (třetí čakra v oblasti pupku). Žít si životem Boha zde na zemi a zapomenout na konečný Výstup do ještě vyšších úrovní. Manipura - to je přesně to, co zažívá Kamil. Mezi manipůrou a anahátou (srdeční čakra) je ale plocha diskontinuity. Co nezažiješ nepochopíš. Tak je to s Boží Láskou v ohni anaháty čakry. Například na satsangu světce Paramhanse svámího Mahéšvaránandy. Tam se předává to nejvnitřnější poznání. Neodsuzujte tedy satsang světce a nevyhýbejte se mu! To ego si chce ještě žít ve starých, již nevyhovujících karmických vzorcích. Jógou tedy je na cestě do anaháty všechno rozdat a svobodně odejít do vyšších úrovní či etáží této Božské stavby Sebeuvědomění. Tam Kamil, přes určité náznaky, ve skutečnosti nechce. Chce být jeskyňář a žít životem světským. Začíná mi vytýkat mou Božskou jógu. Podle toho se to pozná. To je již nedorozumění dvou úrovní dosažení. Mě už speleologie nepoutá. Místo toho prožiju život raději jako příkladný jogín (gyána jogín). A tak nás to s Kamilem rozděluje. Já musím jít dál, neboť zastavení na Cestě je smrt. Děkuji za toto Božské poznání a procitnutí svámímu Mahéšvaránandovi, který vede své žáky po skryté nejtíže postřehnutelné Cestě jógy. Děkuji mu. za ni. Promiň mi to Kamile, já nemohu jinak než život světský navždy opustit. Již mnichem být, nebo alespoň prostý poustevník. U Pána Boha Být. Jeho Srdce mít. Proto dobří jogíni jsou vždy pevní. Raz, dva, tři (tři nejnižší čakry) a strach jít dál - to je úděl světa. Je třeba zachovávat celibát a nejist žádné maso. Nemít strach z bláznovství při koncentraci na sexuální úd. Tento strach je velká překážka na Cestě dál. Strachu, že by se mohl zbláznit, kdyby se pokusil kontrolovat sexuální pud. Tento strach tedy je velká překážka na cestě. Strach z psychických problémů spojených s transformací sexuální síly. Avšak satsang - společenství svatých pomůže i tuto překážku překonat. Sexuální pud je hlavní démon - říkají svaté jógové spisy. Je to generál všech démonů. Jeho zabitím si lze podrobit všechny ostatní démony. Jenom ten kdo se o to pokusil, ví jak je to obtížné. Rovnou se staňte tantriky a nic hříšného si nepřipouštějte. Jen tímto vítězstvím v sobě může být člověk Pánem Sebe a uniknout veškerému utrpení plynoucího ze styku s živočišnou říší: raz, dva a tři. Anaháta je osvobozující úleva. Vyžaduje to ale osamělou askezi tak útrpnou, že většina lidí na místo jí se raději vydá cestou sloužby a záchrany světa. Nebo speleologie. Co byste chtěli? Být ve vězení a mít tam něčí společnost, nebo chodit po světě svobodně úplně sám? Tedy sexuální instinkt je určen k příchodu duší na tuto pozemskou scénu podle přírodního zákona a né k zažehávání nenasytné touhy. Kdepak tantra! To je nepochopení té pravé Cesty Boží a uvolnění sexuální síly nežádoucím směrem. Tantra je dočasný odkad toho boje, který stejně příjde. Tolik jsem se naučil u svámího Mahéšvaránandy, který proti ženatým mužům nic nenamítá, a ve své observaci ve své meditační jeskyňce kdesi v horách. Žádný sex, celibát, vysvobozuje ze zatemnění pekla raz, dva, tři zde na zemi. Ale uznávám, že zde jsem už stále více vzdálený názorům profánního davu. Kdo chce, ten ale naslouchá... Jak chceš navštívit anahátu čakru v celé její nádheře, když si to nikdy nijak nevyřídiš se svým sexem? Vždyť stačí se o to modlit a nechat jít věci svým směrem, neboť kde je vůle, tam je i Cesta. Dost bylo déména smilství. Tedy, když se obrátíš k Bohu, chceš být pro něj čistý jako křišťál v horském potoce. K tomu slouží již zmiňovaný celibát, začíná transformace vnitřních sil. Netřeba se bát kundalini. Je tu pro připravené a s ní vzrůst moudrosti do vyšších úrovní kosmu. Všichni skuteční světci a mystikové šli právě tudy. Zde nemluvím o podivínech a obchodnících se sexem a duchovností. Ti k meditační cestě nepokročili. Jinak si s generálem všech démonů nebudeš vědět rady nikdy. A tvé poznání Pravdy zůstane omezené, ba zcestné. Stydím se pomyslet na to, čím vším jsem já prošel, ale to už patří k mé józe. Nyní jsem přesvědčený celibátník. Vnitřní modlitba srdce mi pomohla najít zavátou Cestu světců. Odvážný celibát. Kde všude jsem hledal až se mi zošklivil sex. Považuji ho za slabost mysli. Chovám v srdci naději, že mi Bůh odpustí všechny mé dřívější provinění. Minulost už ale není. Teď je teď. Píšu to pro tebe, kde všude jsem ve svém hledání byl. Kde všude jsem bloudil a za tím vším je nekontrolovaný sex. Mohu vůbec učit jógu, pokud bych brahmačárju v srdci nezachovával? Nyní ale jsem vzorný celibátník a mohu toto poznání předávat dál. Budu celý život brahmačárju zachovávat, je to nekonečné štěstí, harmonie, síla, moudrost a vyrovanost. Bože chraň mne před zmatkem svádhišthána-čakry a s ní i duality. Já směřuji do Jednoty s Bohem, ke světcům. Tak alespoň vidíš kolik práce máš ještě na sobě. Neobdivuji svádhišthána-čakru a odmítám jí, totéž platí i pro manipuru. Tak to byla probrána jen zaležitost sexu a tvůj strach z psychických problémů, pokud by ses ho pokusil kontrolovat. Tak jsme poznali toho hlavní démona, ale ve hře jsou i další. Je jich celá plejáda. Promiň mi to poněkud staromódní označování "démoni", jsou to v podstatě zlé psychické síly asura šakti, v souladu s terminologií té tradice na níž jsem. Já nikdy nevím kdy na mne z mých bližních zaútočí. Ze všeho nejvíce nesnášejí poustevníka, chovající ho se mimo dualitu, tedy mimo jejich kontrolu. Ze všeho nejvíc jim zavazí oddaná jóga, mantra džapa, vegetariánství, protože toho všeho se obávají. Terminologií jógy je to první, druhá a nejvýš třetí čakra. Dál je již zmíněná plocha diskontinuity. Nebát se, že se zesměšním, že v dnešní době hledám především Boha. Ale jsou i duchovní démoni. kteří odsuzují nás jogíny a říkají že jsme Zlého. Tak rozostřené mají vnímání například někteří katolíci. Je to jakýsi zvláštní druh démona úzkoprsosti a nesnášenlivosti. Ale to už odbočuji jinam. To je vše co jsem chtěl dneska říci.
Hradisko u Bosonoh

Čakry a kundalini.
Vzestup duchovní energie v připadě zachovávání celibátu, brahmačárje.


Spřízněný odkaz:
Povaha duchovní Cesty je taková:



ZPĚT